Til jer som skal afholde udfyldningsvalg eller nyvalg af medlemmer til menighedsrådet.
Indhold
– Indtast det antal medlemmer der skal vælges
– Indtast resultat: registrering af de valgte medlemmer og stedfortræder
– Indtast det antal medlemmer der skal vælges
Gå ind på menupunktet Udfyldningsvalg:
Her på siden kan du indtaste det antal medlemmer der skal vælges til udfyldningsvalget, dvs. hvor mange medlemmer der mangler i sognet.
Tryk på den grønne knap Manglende medlemmer:
I det vindue der åbner op indtaster du det antal medlemmer som skal vælges til udfyldningsvalget og tryk derefter på Indsend antal:
Bemærk at antallet kan ikke ændres, når der er indsendt!
Det antal der indsendes, bliver synligt for stiftet på deres stiftsoverblik i Valgsystemet.
– Hent valgliste m.m.
En uge op til valgforsamlingen bliver valglister mm. tilgængelige, jvf. tidsplan.
Gå ind på menupunktet Hent valgliste m.m.:
Her på siden kan du hente valgliste og andre blanketter der benyttes til valgforsamlingen.
Tryk på knappen "Hent valgliste(r)"(1) og herefter på download knappen (2) for at hente en valgliste - når du åbner pdf-filen, vil du blive bedt om at indtaste det kodeord (3) som bliver vist på din skærm:
Her på siden har du også mulighed for at hente blanketter til stemmesedler, samtykkeerklæring, beslutningsprotokol og fuldmagtsblanketter.
– Indtast resultat: registrering af de valgte medlemmer og stedfortræder
Gå ind på menupunktet Udfyldningsvalg:
Her på siden hvor der tidligere er angivet hvor mange medlemmer der mangler, trykker du på Indtast valgresultat:
Bemærk! Knapper er ikke aktiv hvis ikke der er angivet hvor mange medlemmer der mangler.
Se som et eksempel her på billedet ovenover hvor knappen ikke aktiv for Test NR2 Sogn fordi der ikke er angivet et antal.
Når du har trykket på knappen Indtast valgresultat så kommer du over på følgende side:
Her på siden tilføjer du de valgte medlemmer og stedfortrædere ved at trykke på hhv. Tilføj medlem og Tilføj stedfortrædere.
I vinduet som åbner op, indtaster du vælgernummeret på den person som er valgt og trykker på Tilføj for at tilføje vedkommende på listen.
Når alle de valgte medlemmer og stedfortrædere er tilføjet til de 2 tilhørende lister så uploader du den udfyldte og underskrevne beslutningsprotokol ved at trykke på Gennemse for at finde protokollen på din pc.
Bemærk! Filen skal være i PDF format.
Til sidst når alle de valgte medlemmer og stedfortrædere er tilføjet, samt beslutningsprotokollen er uploadet, så trykker du på Indsend resultat for at gemme resultatet og gøre beslutningsprotokollen tilgængelig for stiftet, på stiftets-overblikket i Valgsystemet.