Valgbestyrelser, som i henhold til § 18 stk. 6:
Hvis valgbestyrelsen på baggrund af en indsigelse træffer afgørelse om, at en vælger ved en fejl ikke er blevet optaget på valglisten, skal valgbestyrelsen til og med afholdelse af valgforsamlingen berigtige valglisten og optage vælgere på valglisten.
i gældende cirkulære om valgret og valgbarhed, har optaget vælgere på valglisten, og såfremt vælgeren har opstillet til valg af medlemmer til menighedsrådet eller som stedfortræder, skal valgbestyrelsen - pr. e-mail indsende følgende oplysninger om den optagne vælger:
- CPR-nr.
- Navn
- Adresse
- Postnr.
- By
Samt oplysninger om det pågældende sogn:
- Sognenavn
- Sognenr.
På baggrund af oplysningerne, vil Folkekirkens It returnere valgbestyrelsen med et vælgernummer, som valgbestyrelsen skal anvende, når valgets resultat indtastes i beslutningsprotokollen i Valgsystemet.
Indtil vælgernummeret er modtaget kan beslutningsprotokollen ikke indtastes.
Oplysningerne skal indsendes fra menighedsrådets officielle postkasse til fit-itsupport@km.dk - dette af hensyn til sikker behandling af personoplysninger samt af hensyn til en sikker identifikation af afsenderen.