Ved hjælp af funktionen "Automatisk svar" kan du opsætte Outlook til at besvare indkomne mail med en autobesvarelse, når du er på ferie eller ved andet fravær.
Trin 1. Vælg fanen Filer, og vælg Oplysninger og klik på knappen Automatisk Svar
Trin 2. Marker Send autosvar, og sæt hak i Send kun i dette tidsinterval. Vælg Starttidspunkt: og Sluttidspunkt:.
Trin 3. Du skal nu vælge en besked, der gælder internt. Det gør du ved at vælge Fanen I min organisation, som omfatter alle personer med en km.dk email-adresse.
Trin 4. Udfyld brødteksten for dit automatiske svar.
Trin 5.Derefter kan du vælge en besked, der gælder eksternt. Det gør du ved at vælge fanen Uden for min organisation. Den omfatter personer, som ikke har en km.dk e-mailadresse.
Trin 6. Du bestemer selv, om du ønker at sende en ekstern besked. Du slår den til og fra ved at tilføje eller fjerne hakket i Send autosvar til personer uden for min organisation. Du kan se på fanebladet i parentesen, om den er slået til eller fra.
Hvis du slår det eksterne auotosvar til, skal du vælge mellem Kun mine kontaktpersoner, som omfatter personer i dit private adressekartotek Kontaktpersoner, eller Alle uden for organisationen, som omfatter alle personer , der ikke har en km.dk email-adresse.
Trin 7. Skriv den tekst, du ønsker som autosvar for eksterne personer i tekstfeltet.
Trin 8. Klik på knappen OK, når du har sat de ønskede indstillinger og indtastet dit/dine autosvar.
Trin 9. Du kan til hver en tid slå din Automatisk svar fra ved at åbne den som vist i punkt 1 og markere Send ikke autosvar.