FLØS-adgang til ny medarbejder
Den sikkerhedsansvarlige i et stift (stiftskontorchefen eller en heraf bemyndiget) anmoder om tildeling/ændring/nedlæggelse af FLØS-adgang til en af stiftets medarbejder via den elektroniske brugeradministration på Kirkenettet (MIM).
Folkekirkens It’s brugeradministration (F-It Brugeradministration) modtager anmodningen og sørger for ekspedition i henhold til procedure for brugeroprettelser og -nedlæggelser.
Den sikkerhedsansvarlige modtager efter anmodning om oprettelse et stamkort på den pågældende stiftsmedarbejder, som den sikkerhedsansvarlige skal kvittere for, jf. gældende cirkulære om sikkerhedsforanstaltninger i Kirkenettet.
FLØS sikkerhedsløsning
Når F-It Brugeradministration har eksekveret oprettelsen, adviseres nye brugere via mail om, at brugeren via et link skal angive en adgangskode til FLØS. Linket i mailen er aktivt i 24 timer.
Hvis brugeren ikke aktiverer adgangskoden inden for 24 timer, skal brugeren kontakte Bluegarden med henblik på genfremsendelse af adviseringsmail. Bluegarden kontaktes ved at sende mail til flos@bluegarden.com.
Ændring af FLØS-rettighed eller tildeling af rettigheder til eksisterende medarbejder
Såfremt en FLØS-medarbejders rettighed skal ændres, foretages dette af den sikkerhedsansvarlige i MIM under punktet ’Tillægsapplikationer’.
Nedlæggelse af FLØS-adgang
Såfremt en FLØS-medarbejders adgang til FLØS skal nedlægges, foretages dette af medarbejderens sikkerhedsansvarlige via MIM.
Udgivet af Folkekirkens It den 24. maj 2017