På siden Tildeling af licenser kan du tildele licenser til alle de personer der skal kunne logge ind på Kirkenettet. Alle personer (valgte og ansatte), der løser en opgave i Folkekirkens it-systemer, f.eks. FLØS, GIAS, Dokumentarkivet eller på Kirkeportalen for menighedsrådet skal have en licens. Det kunne f.eks. være personer der arbejder med løn eller regnskab.
Læs mere om hvorfor I skal tildele licenser i vores FAQ her.
Du kan også efter du har tildelt en licens, tildele adgang til jeres menighedsråds postkasse, samt den fortrolige menighedsråds postkasse.
Vær opmærksom på: Det er kun formand, kontaktperson eller en betroet medarbejder i menighedsrådet der kan tildele licenser, alle i menighedsrådet kan dog gå ind på siden for at se status på licens tildelingen. (berettiget at de har en licens efter d. 25 september)
Du finder siden licens administrationen inde på Kirkeportalens side Brugere og rettigheder.
Tildel licens
Trin 1: Find personen du gerne tildele en licens og tryk på Tildel licens
Hvis personen ikke findes på listen skal du først oprette dem under brugere og rettigheder
Trin 2: Tryk på Tildel
Trin 3: I bunden af vinduet kan du trykke på Gennemse og indsend for de tildelinger du har lavet.
Trin 4: Gennemse de tildelinger af licens du har lavet og tryk på Indsend ændringer.
Systemet vil nu behandle dine ændringer, og efter du har trykket på OK, kan du tilføje flere licenser eller adgange til menighedsrådets postkasser.
Vær opmærksom på: Denne tildeling vil først give adgang til personlige postkasser efter d. 28 september 2023.
Tildel adgang til jeres menighedsrådspostkasser
Uden licens er tildeling af adgange til postkassen og fortroligpostkassen ikke mulig.
Vær opmærksom på: Denne tildeling vil først give adgang efter postkasserne er blevet flyttet d. 28 september 2023.
Trin 1: Find personen som du gerne vil give adgang og tryk på Tildel adgang ved den postkasse du gerne vil give adgang til.
Trin 2: Tryk på Tildel (har vi overhovedet brug for en modal her?)
Trin 3: I bunden af vinduet kan du trykke på Gennemse og indsend for de tildelinger af adgange du har givet.
Trin 4: Gennemse de tildelinger af postkasse adgang du har lavet og tryk på Indsend ændringer.
Systemet vil nu behandle dine ændringer, og efter du har trykket på OK, kan du tilføje flere adgange til jeres postkasser eller tildele eller fjerne licenser.