Trin 1: Inden du starter installation af en USB printer det en god ide at tildele dig selv administratorrettigheder, dette gøres ved at følge vejledningen Hvordan får jeg administratorrettigheder til at køre og installere programmer, apps og software
Trin 2: Tilslut USB kablet fra printeren til computeren og tænd printeren.
Installationen skulle nu køre helt af sig selv, muligvis vil du blive bedt om at taste dit brugernavn og adgangskode undervejs. Efter ca. 5 minutter vil installationen være færdig og du kan nu benytte printeren.
Hvis ovenstående ikke virker så fortsæt til Trin 3.
Trin 3: Hvis printeren ikke har installeret sig selv kan det skyldes flere ting.
Hvis printeren er en HP laserjet m554dn skal du følge denne vejledning HP laserjet m554dn kan ikke tilslutte via USB
Hvis det er en HP Laserjet 1102 skal du hente programmet fra dette link og køre det
http://ftp.hp.com/pub/softlib/software12/COL53550/lj-129224-1/LJP1100_P1560_P1600_SI_Utility.exe
Når programmet er startet skal du klikke på Deaktiver
Ellers skyldes det sandynligvis at Windows ikke automatisk kan finde driver til printeren.
Dette løses ved at se printerens producent og modelnavn på printeren og herefter besøge producentens hjemmeside og hente driveren derfra.