Hvis du ikke kan logge på din Kirkenet-pc, Folkekirkens Intranet, eller andre kirkelige systemer, kan du løse det ved at benytte dit personlige MitID. Det gælder, hvis din kode er forkert, eller din konto er låst.
1: Skift adgangskode fra en Kirkenet-pc
2: Skift adgangskode fra en privat enhed
Skift adgangskode fra en Kirkenet-pc
Hvis du sidder ved en Kirkenet-pc, klik da på glemt adgangskode lige under adgangskodefeltet, når du står på login skærmen til Windows. Husk at du altid skal starte AnyConnect, inden du logger på.
Skift adgangskode fra en privat enhed
Trin 1: Hvis du ønsker at rette din adgangskode fra en privat enhed, kan det gøres ved at åbne følgende link: https://loginservice.kirkenettet.dk/OcesAuthPageNG/authenticate/Km/MitIdPasswordReset.aspx
Trin 2: Log nu på med dit private MitID. Når du har logget på, kommer der fire felter frem. Det er kun de to nederste, som du skal udfylde. Her skal du i begge felter indtaste, hvad du gerne vil ændre din kode til.
Trin 3: Klik på Skift kodeord og log ind
Krav til adgangskode:
- Adgangskoden skal være på mindst 15 karakterer.
- Mindst 1 stort bogstav
- Mindst 1 lille bogstav
- Mindst 1 ciffer (tal)
- Æ, ø og å må ikke indgå i adgangskoden
- Dit eget navn og brugernavn må ikke indgå i adgangskoden
- Adgangskoden må ikke genbruges ved de næste 24 skift
Adgangskoden skal straks ændres, hvis den kan være blevet kendt af andre.
HUSK: Hvis du har sat din telefon eller tablet til at hente din @km.dk mail, så skal du også opdatere dit kodeord her. Ellers vil du opleve, at din konto bliver låst igen.