Hvis du pludseligt oplever problemer med at se mails og kalenderaftaler på din Android smartphone eller iPhone/iPad (enhed) kan det skyldes, at der for nylig, af sikkerhedsmæssige årsager, er blevet lukket ned for en række ældre mailoverførselsprotokoller. Disse protokoller bliver nedlagt da de ikke understøtter to-faktor godkendelse, som snart vil blive et krav på kirkenettet.
Dette betyder at du skal benytte Microsoft Outlook appen til at læse din mail fra din enhed, da andre apps ikke nødvendigvis understøtter den nye protokol.
For at benytte Outlook på din enhed er det krævet at du sætter Microsoft InTune Firmaportal op på telefonen. du kan læse mere om hvordan dette gøres i vejledningen Adgang til e-mail og OneDrive fra smartphones og tablets med firmaportal.
Efter du har opsat Firmaportalen skal du installere Outlook, dette gør du ved at følge en af disse vejledninger, alt efter om du bruger iPhone/iPad eller Android.
Installer Outlook, Teams og Authenticator på din Android enhed
Installer Outlook, Teams og Authenticator på din iPhone/iPad
Du kan læse mere om to-faktor-godkendelse i vejledningen To-faktor-godkendelse på Kirkenettet