Din adgang til Kirkenettet bliver låst, hvis der 10 gange i træk bliver sendt en forkert kode til login serveren.
Dette betyder dog ikke nødvendigvis, at du taster din kode forkert 10 gange. Det forkerte kodeord kan komme flere steder fra - oftest er det i forbindelse med opsætning af mail på smartphone eller tablet hvor enheden så ikke har fået den nye kode efter du har skiftet din kode. I det tilfælde vil telefonen sende en forkert kode hver gang den tjekker for nye mails og dermed låse din konto.
Koden kan også være gemt i andre enheder, f.eks. printere der er sat op til scan eller i din Kirkenet-pc. Generelt kan det siges, at kontoen ikke låser uden at koden er blevet sendt forkert, så det er med at finde ud af hvor den gamle kode gemmer sig.
Hvis du oplever, at din konto bliver låst, så skal du starte med at tjekke følgende:
Hvis du har en iPad/iPhone:
1: Åbn Microsoft firmaportal og se om der kommer en boks der beder dig logge på. I så fald skal du logge på og derefter burde problemet være løst.
2: Åbn Outlook og se om der kommer en boks der beder dig logge på. I så fald skal du logge på og derefter burde problemet være løst.
3: Gå i indstillinger og kig under hhv. punkterne mail og kalender. Hvis din KM konto er registreret her så slet den kode der er gemt og tast den nye kode.
4: Hvis ovenstående ikke løser problemet, så anbefaler vi at du fjerner al opsætning af din KM konto fra enheden, genstarter den og derefter opsætter det igen.
Hvis du har en android enhed:
1: Åbn Microsoft firmaportal og se om der kommer en boks der beder dig logge på. I så fald skal du logge på og derefter burde problemet være løst.
2: Åbn Outlook og se om der kommer en boks der beder dig logge på. I så fald skal du logge på og derefter burde problemet være løst.
3: Åbn Indstillinger og gå i konti. Hvis din KM konto er sat op flere gange så slet alt undtagen den der hedder arbejdskonto.
Hvis ovenstående ikke løser problemet, så kan du prøve følgende på din Kirkenet-pc:
Tjek legitimationsoplysninger:
Åbn computerens Kontrolpanel. Klik ind under Styring af legitimationsoplysninger. Tjek på oversigten om her står intranet.kirkenettet.dk. Hvis der gør, så slet den fra listen.