Hvis du ikke kan logge på kirkenettet, enten fordi systemet melder at din kode er forkert, eller at kontoen er låst kan du låse den op ved at benytte dit personlige MitID.
Fra loginskærmen på en Kirkenet-pc:
Hvis du sidder ved en Kirkenet-pc gøres dette ved at klikke på glemt adgangskode lige under adgangskode feltet når du står på login skærmen til windows. Husk at du altid skal starte AnyConnect inden du logger på.
Fra privat computer, tablet, iPad mv.:
Trin 1: Hvis du ønsker at rette din adgangskode men ikke sidder ved en Kirkenet-pc kan det gøres ved at åbne følgende link: https://loginservice.kirkenettet.dk/OcesAuthPageNG/authenticate/Km/MitIdLogon.aspx
Trin 2: Log du på med din private MitID. Når du har logget på kommer der 4 felter frem, det er kun de to nederste du skal skrive i, her skal du i begge felter indtaste hvad du gerne vil ændre din kode til.
Trin 3: Klik på Skift kodeord og log ind
Krav til adgangskode:
- Adgangskoden skal være på mindst 12 tegn
- Mindst 1 stort bogstav
- Mindst 1 lille bogstav
- Mindst 1 ciffer (tal)
- Æ, ø og å må ikke indgå i adgangskoden
- Dit eget navn og brugernavn må ikke indgå i adgangskoden
- Adgangskoden må ikke genbruges ved de næste tre skift
Adgangskoden skal straks ændres, hvis den kan være blevet kendt af andre
HUSK: Hvis du har sat din telefon eller tablet til at hente din @km.dk mail, så skal du også opdatere dit kodeord her. Ellers vil du opleve, at din konto bliver låst igen.