Kl. 08.30 (11-05-2025)
Opfølgende info:
Som skrevet nedenfor, kom F2 op at køre i går kl. 13.40.
Det anbefales at I genstarter pc efter nedbruddet.
Backup af F2 data er fra 39 minutter før nedbruddet. Hvis I har lavet ændringer i F2 i dette tidsrum (13:00 - 13:39) vil ændringer ikke være gemt i F2.
Det er vigtigt at nævne at nedbrud udelukkende har påvirket F2 (ESDH systemet).
Hverken data eller drift af andre systemer har været berørt.
Oplever I fejl, vil vi meget gerne høre fra jer, og I kan altid få hjælp af it-support ved at ringe til os på nummeret 7020 2535 (tryk 1). Eller oprette en sag ved at sende en mail til fit-itsupport@km.dk
Kl. 13:45
Adgang til F2 er nu genetableret (kl. 13.40)
Systemet er kørende på de nye (midlertidige) servere, og F2 kan benyttes som normalt .
Der kan opleves lidt lavere performance på systemet end vi normalt har, men det skulle blive bedre efter et par dage.
Sporet med genetablering af de oprindelige servere kører fortsat sideløbende, og påvirker ikke det kørende F2 system.
Dette er sidste status, da systemet igen er tilgængeligt.
Kl. 10:00 (10-05-2025)
Der er nu kommet afklaring på begge spor.
Spor 1 (genetablering af de eksisterende servere)
Vi er nået dertil hvor fejlen er fundet (defekte diske), og der er bestilt nye for at få serverne op at køre igen.
Desværre forventes der er gå ca. en uge før dele er modtaget og serverne er klar.
Spor 2 (etablering af nye virtuelle servere)
Disse servere er installeret og ved at blive klargjort. F2 vil være kørende på disse (midlertidige) servere senere i dag.
Vi kan ikke garantere optimal performance på de midlertidige servere, men dette vil blive overvåget tæt.
Næste status kl. 14.00
Kl. 18:00
Fejlsøgning og klargøring af alternativ løsning er fortsat i gang.
Vi forventer ikke at F2 når at blive tilgængeligt i dag, men arbejder videre og håber at få det klar i løbet af weekenden.
Næste status kl. 10.00 i morgen
Kl. 15.30
Vi har desværre stadig ikke en klar tidshorisont for, hvornår problemet er løst.
Der arbejdes fortsat i flere spor, og arbejdet fortsætter både aften og weekend, til der er en løsning.
Næste status kl. 18:00
Kl. 13:00
Vi har desværre forsat ikke nogen tidshorisont på løsningen, og men der arbejdes videre i de to spor.
Næste status kl. 15.00
Kl. 11.30
Vi har desværre forsat ikke nogen tidshorisont på løsningen.
Der arbejdes helt konkret i to spor i forhold at finde den hurtige mulige løsning, de to spor er:
1. Flytning af de ramte fysiske servere.
2. Genindlæsning af backup fra i går kl. 13 på en af vores eksisterede virtuelle servere.
Næste status kl. 13.00
Kl. 09:00
Vi har desværre forsat ikke nogen tidshorisont på løsningen.
Vi har sat et arbejde i gang i forhold til andre løsningmuligheder på problematikken. Det betyder at der arbejdes på flere løsninger samtidig.
Næste status kl. 11.00
kl. 07:00 (09-05-2025)
Vi har desværre forsat ikke nogen tidshorisont på løsningen.
Den fysiske hardware fejl er fortsat ved at blive rettet, og der arbejdes på alternativ løsning sideløbende.
Vi afventer en status fra leverandøren kl. 9, så ny status kl. 9.10
Kl. 22:00
Vores leverandør arbejder fortsat på at udbedre fejl på udstyret. De har kontakt til producenten, men det er desværre ikke løst endnu. Ny status i morgen kl. 07:00
Kl. 20:00
Der arbejdes fortsat på at løse problemet. Der er ved at blive forsøgt med ny hardware.
Næste status kl. 22:00
Kl. 18:00
Der arbejdes fortsat på at løse problemet. Næste status kl. 20:00
Kl. 16.00
F2 er fortsat nede. Fejlen skyldes en hardware fejl, og der arbejdes fortsat på at få det løst.
Næste statusopdatering kl. 18:00
kl. 13:40 (08-05-2025)
Det er i øjeblikket ikke muligt at bruge F2.
Vi arbejder på en løsning.